Nieuw bestuur en nieuwe voorzitter Koninklijke Staalfederatie

18 juni 2024

Conform de statuten organiseerde Koninklijke Staalfederatie haar Algemene vergadering in het eerste halfjaar van 2024. Er was een mooie opkomst van leden en via volmachten was vrijwel de hele vereniging vertegenwoordigd. Belangrijk voor het quorum, en ook voor het netwerk!

De middag werd, na de broodjeslunch, afgetrapt met de vergaderingen van de drie clusters. De voorzitters (bouw: Arthur Janssen, industrie: Henk Robert ten Cate en kwarto: Joost van Dijk) hadden ieder een agenda voorbereid. Cluster industrie had ook een externe spreker (David Kemps van ABN AMRO). Na de cluster vergaderingen was er tijd voor een drankje en versnapering en werd aangevangen met de statutaire vergadering.

In de Algemene vergadering stond o.a. op het programma de goedkeuring van de jaarrapportage 2023 en de goedkeuring van de nieuwe statuten. Beiden zijn goedgekeurd door de leden.

De herverkiezing van Arthur Janssen stond op de agenda en drie kandidaat-bestuursleden (Henk-Robert ten Cate, Herman de Kwaasteniet en Joost van Dijk) stelden zich (opnieuw) voor en deelden hun ‘persoonlijke stip op de horizon’. Ook de voordracht van de nieuwe voorzitter van de vereniging stond geagendeerd.

De middag werd afgesloten met een energiek en inspirerend persoonlijk verhaal door Dominique Schreinemachers. Dominique is één van de weinige vrouwelijke militair vliegers van de Luchtmacht. Zij heeft een even bijzondere als bewogen loopbaan gehad als gevechtsvlieger bij de Nederlandse luchtmacht. Als afgestudeerd gedragspsycholoog geeft ze ons een inkijk in onze eigen persoonlijkheid, tegen de achtergrond van extreme situaties waarin de omstandigheden nog uitdagender zijn dan de staalmarkt.

Kortom, een presentatie waar een ieder van onder de indruk was. Hierna was er ruimte om na te praten tijdens het aperitief en diner.